Asiakastyytyväisyyskysely 2023: Onnistuneita johtajavalintoja ja aidosti arvoa tuottava hakuprosessi

Me Chiefillä emme määrittele menestystämme projektien lukumäärän mukaan, vaan vaikutuksellisuuden ja mitattavien tulosten perusteella. Teetimme 3-vuotiaan Chiefin asiakkaille tyytyväisyyskyselyn mitataksemme onnistumisiamme ja kehittääksemme toimintaamme.

 
 

Chief Executive Search täytti maaliskuussa kolme vuotta. Matka tähän pisteeseen on ollut arvokas ja opettavainen. Olemme luoneet ainutlaatuisen konseptin ylimmän johdon suorahaun ja uuden johtajan onnistumiseen tähtäävän valmennuksen ympärille.

Teetimme asiakkaillemme maaliskuussa 2023 asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka tarkoituksena oli kerätä palautetta, tunnistaa vahvuutemme ja löytää kehityskohteita toiminnastamme. Kyselyn vastauksissa käytettiin asteikkoa 1–10, avoimia palautteita sekä yhtä NPS-taulukkoa.

Kestävällä tavalla tuloksellinen johtajuus mahdollistaa yhtiölle pitkän aikavälin menestyksen 

Yhteistyö kanssamme koettiin varsin toimivaksi: 86 % asiakkaistamme kertoi olevansa erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön. Pidämme ensisijaisen tärkeänä sitä, että myös rekrytoivat esihenkilöt ovat tyytyväisiä prosessin kulkuun ja toimimme yhteistyössä heidän kanssaan.

“Aiempien kokemusten perusteella tulokset ovat olleet hyviä ja niin nytkin. Prosessi on tehokas ja rekrytoivat henkilöt ovat olleet myös tyytyväisiä kokemukseen, mikä on myös rekrytoivalle yritykselle hyvä asia.”

– Anonyymi palaute

Lähes 90 % vastaajista kertoi valitun ehdokkaan ylittäneen odotukset. Markkinasta poikkeva lähestymistapamme, laadukas selvitystyö ja ehdokkaiden etsiminen perinteisten tapojen ulkopuolelta johtavat siis selkeästi asiakkaitamme tyydyttäviin tuloksiin. Olemme erityisen iloisia siitä, että kaikki kyselyyn vastanneet kertoivat prosessin tuottaneen heille arvoa sekä hakuprosessin aikana että ehdokkaan valinnan jälkeen.

Meille on ensiarvoisen tärkeää kehittää toimintaamme vastaamaan toimintaympäristön tarpeita, minkä vuoksi vahvistamme uniikkia prosessiamme reflektoimalla jokaista projektia. Toimimme asiakkaidemme kanssa aina avoimesti, pyrkien kehittämään paitsi valitun johtajan kyvykkyyttä, myös yhtiön toimintatapoja. Eräässä asiakkuudessa kolmikantakeskustelu ei toiminut suunnitellulla tavalla. Asia otettiin avoimesti käsittelyyn ja jatkossa vaadimme yhä päättäväisemmin sekä valittua johtajaa että tämän esihenkilöä sitoutumaan ja osallistumaan onnistunutta rekrytointia seuraavaan valmennukseen kuuluviin tapaamisiin.

Tukena ensimmäiset 100 päivää – 97 % hakemistamme johtajista toimii tehtävässään 12 kk päästä aloituksesta

Leadership Performance Program on osa ainutlaatuista toimintamalliamme. Johtajan ensimmäiset 100 päivää tehtävässä ovat tunnetusti ja tutkitusti kriittisiä onnistumisen kannalta. Toimimme valittujen johtajien tukena tiiviisti näiden sadan päivän aikana ja valmistelemme toimintasuunnitelman yhteistyössä johtajan kanssa.

“Chief tekee selvitystyön perusteellisesti ja kaikki kandidaatit ovat laadukkaita. Myös prosessi hoituu ystävällisesti ja ammattitaitoisesti sovitussa aikataulussa. Ensimmäiset 100 päivää -mallin ihan ehdoton lisäarvo uuden kollegan startille. Kiitos ihanat Chieffiläiset!”

– Anonyymi palaute

Voimme ylpeänä todeta, että valitut johtajat vastaavat asiakkaidemme tarpeisiin erinomaisen hyvin. Peräti 97 % valitsemistamme johtajista toimii tehtävässään 12 kk kuluttua aloituksesta, kun alan yleinen onnistumisprosentti vaihtelee 50 ja 70 % välillä.

Erään asiakkaamme kyselyssä antama anonyymi palaute kiteyttää hyvin prosessiamme ja toimintatapojamme:

“Etsimme superammattilaisia kumppaniksemme ja hieman erilaista lähestymistapaa. Saimme vinkin, johon selkeästi kannatti tarttua.“

– Anonyymi palaute

Kiitos kaikille asiakkaillemme – saimme asiakastyytyväisyyskyselystä arvokasta tietoa prosessistamme ja toiminnastamme. Poimimme kyselystä kehityskohteita ja tartumme niihin tehokkaasti pitäen samalla vahvasti kiinni vahvuuksistamme: Leadership Performance Programista, ehdokkaiden etsimisestä ennakkoluulottomasti ja perusteellisesti perinteisiä tapoja laajemmin, selkeistä suosituksista prosessin kaikissa vaiheissa ja aina ammattimaisesta, ihmisläheisestä ja laadukaasta yhteistyöstä.


Tutustu menestyksekkääseen konseptiimme täällä >>

Teksti: Sofia Kurki | Chiefin kausityöntekijä keväällä 2023

Previous
Previous

How to harness international growth? A C-level recruitment point of view

Next
Next

Growth mindset – and how leaders can develop it even further